Bardotky

Bardotka T478.1033 - foto 1044
Bardotka T478.1033 KŽC v čele Rakovnického rychlíku zachycena v Praze na Zlíchově.
Datum: 2024-05-04 18:00:00

Bardotka T478.1002 v čele SV 11916 přepravující brněnskou Šlechtičnu 475.101 na do Lužné. Zachyceno v Praze na Smíchovském nádraží.
Datum: 2020-05-30 17:10:00

Bardotka T478.1107 - foto 1073
Bardotka T478.1107 v čele osobního vlaku zachycena na nádraží Praha Krč.
Datum: 2025-04-19 09:50:00

Bardotka T478.2065 v čele Rakovnického rychlíku zachycena v Praze na Zlíchově.
Datum: 2020-05-30 17:45:00

Bardotka T478.2065 KŽC - foto 820
Bardotka T478.2065 KŽC v čele Rakovnického rychlíku (R1571) zachycena v Praze těsně před Barrandovským mostem.
Datum: 2019-09-01 09:29:05

Bardotka T478.1215 - foto 1081
Bardotka T478.1215 KŽC zachycena v Praze na Zlíchově.
Datum: 2025-05-01 09:20:03

Bardotka T478.1215 - foto 1079
Bardotka T478.1215 KŽC v čele Rakovnického rychlíku zachycena v Praze na Zlíchově.
Datum: 2025-05-01 09:20:00

Bardotka 749.264 v čele osobního vlaku 9066 zachycena po projetí kolem Pikovické jehly na Posázavském pacifiku.
Datum: 2020-07-06 16:44:00

Bardotka T478.1215 KŽC - foto 818
Bardotka T478.1215 KŽC v čele Posázavského motoráčku zachycena na viaduktu Žampach.
Datum: 2019-08-31 12:51:41

Bardotka T478.1006 KŽC - foto 829
Bardotka T478.1006 KŽC v čele Rakovnického rychlíku zachycena v Praze při odjezdu ze Smíchovského nádraží.
Datum: 2019-09-07 09:17:48

Bardotka T478.1006 - foto 1026
Bardotka T478.1006 KŽC v čele víkendového vlaku zachycena v Praze Podbabě.
Datum: 2022-08-27 19:06:26
Základní informace
Lokomotiva 751 zvaná Bardotka či Zamračená je čtyřnápravová diesel-elektrická lokomotiva vyráběná v závodě ČKD v Praze v letech 1964 - 1971.
Výkon lokomotivy
Výkon této lokomotivy je 1103 kW.
Hmotnost lokomotivy
Hmotnost lokomotivy je 75 tun.
Kde můžete v současnosti (rok 2025) Bardotky spatřit?
KŽC
Čtyři lokomotivy této řady má Klub železničních cestovatelů (KŽC) a to konkrétně tyto vozy:
- 749 006‑3 / T478.1006
- 749 253‑1 / T478.1215
- 749 259‑8 / T478.2065
- 751 033‑5 / T478.1033
Tyto vozy jsou pravidelně nasazovány na víkendových rekreačních vlacích jako je:
- Rakovnický rychlík (Praha hl. n. => Beroun => Rakovník a zpět), viz zde.
- Kokořínský rychlík (Praha hl. n. => Mělník => Mšeno a zpět), viz zde.
České dráhy
České dráhy v současnosti mají devět lokomotiv řad 749 a 751. 5 z nich je stále využíváno (typy 749 s elektrickým vytápěním) a čtyři jsou deponované v Železničním muzeu Lužná u Rakovníka.
- 751.001-9 / T478.1001
- 751.002-7 / T478.1002
- 751.004-3 / T478.1004
- 751.148-8 / T478.1148
Tyto vozy jsou pravidelně využívány na trase Posázavského Pacifiku (Praha hl. n. => Čerčany) a na turistických vlacích Cyklo Brdy.
Východočeská dráha
Tato firma provozuje dvě lokomotivy řady 749 – konkrétně 749.247 a 749.251, které byly po mnoha letech odstavení z provozu zprovozněny a nyní slouží především k vozbě nákladních vlaků. Ve flotile má také lokomotivu řady 751, konkrétně 751.232, na které se nyní začíná pracovat.
AŽD Praha
Firma AŽD Praha (AŽD - Automatizace železniční dopravy) vlastní lokomotivu 749.039, která slouží jako záložní lokomotiva pro osobní dopravu na Švestkové dráze. (Švestková dráha je lokální trať spojující Litoměřice horní nádraží, Lovosice a Most)
ZSSK Cargo (SK)
Slovenský železniční dopravce ZSSK Cargo vlastní několik lokomotiv řady 751, které jsou stále v provozu. Například lokomotiva 751.109 byla v roce 2023 pronajata společnosti Rabbit Rail s.r.o.